Kwaliteit en onderscheid wint. Dat is altijd mijn visie geweest. Het gaat om innovatie.
Als ondernemer heb ik drie jaar geleden fors geïnvesteerd in de Duitse en Belgische markt. Ook hebben we vorige jaar geïnvesteerd in een geheel nieuwe back-office, onderzoeken en trainingen. En we zijn nog niet klaar. Er komen nog vele leuke ontwikkelingen aan. Als antwoord op de recessie.
Dit alles is niet mogelijk als ik onder de kostprijs moet leveren. Nu kan ik, na 22 jaar ondernemerschap, daadwerkelijke toegevoegde waarde bieden. Door interactie met mijn doelgroep, kan ik informatie verkrijgen en dit omzetten in innovatie. Daar ligt de crux.
Daar vaart iedereen goed bij...de directiechauffeur, de opdrachtgever en de ondernemer. De oerwet is weer terug: ondernemerschap is toegevoegde waarde bieden en onderscheidend zijn...op basis van de wensen van de klant.

Daarom start BRUSECO binnenkort een nieuwe campagne. "Een directiechauffeur is vanzelfsprekend, maar een goede niet..."
Aanleiding van deze nieuwe campagne is het resultaat van ons onderzoek onder 40 opdrachtgevers. Bij dit onderzoek hebben wij in kaart gebracht hoe de huidige oude generatie directiechauffeur bekend staat. Deze directiechauffeurs zijn al langdurige werkzaam bij Executive Boards, Management Boards, Raden van Bestuur, Directies en Ministeries.
De vraag die centraal stond: Bent u tevreden met uw huidige directiechauffeur?
Het schrikbarende antwoord is: 80% acht een verbetering noodzakelijk. Dit betekent concreet waarderingen van het cijfer 6 of lager... Via persoonlijke gesprekken met de functionarissen, blijkt dat er een verkeerde generatie directiechauffeurs is opgeleid de afgelopen twintig jaar. Die doelgroep heeft vaak een politieagent-achtige of militaristische training gehad. Gericht op dreiging. Hoekig rijden, geen dienstverlenende instelling, zelfs arrogant gedrag. Ingegeven door de ontvoering van Heineken.
Die dreiging is al twintig jaar weg en die oude generatie directiechauffeurs bieden geen toegevoegde waarde...blijven zelfgenoegzaam in de auto zitten, missen een professionele beroepshouding en lopen de kantjes er vanaf. Van passie en toewijding is onder velen geen sprake.
Ooit kon dit nog door de beugel.....voordat de recessie aanbrak. Met de oude generatie CEO's functioneerde dit ook. Maar de nieuwe generatie CEO's treedt nu aan, met geheel andere eisen en wensen en inmiddels speelt de recessie ook haar rol mee. De karakters zijn veranderd...en daarmee de wensen.
Want nieuwe tijden, vragen om innovatie, kwaliteit en toegevoegde waarde...ook van de directiechauffeur.
Het gaat nu om Interaction, Information & Innovation: oftewel uitblinken!
En om daad bij het woord te voegen: BRUSECO start binnenkort met een nieuwe opleiding. Voor juist die directiechauffeur met internationale ambities, die graag in de eredivisie meedoet: De International Executive Chauffeur, mét een onafhankelijk certificaat.
De nieuwe opleiding is door interactie met de doelgroep ontstaan, via informatie uit de markt ontwikkeld en geïnnoveerd naar de huidige tijd.
De nieuwe generatie directiechauffeurs staat klaar; samen met BRUSECO.
Bent u er ook bij?
Paul Brussaard BBA
www.bruseco.eu