Welkom directiechauffeur!

Het vak directiechauffeur is sinds 125 jaar in ontwikkeling. Met de technische vooruitgang van voertuigen, smart phones en internationale opleidingen is het beroep directiechauffeur sterk in beweging.

BRUSECO ondersteunt u in dit vak in al haar facetten. Van basischauffeur naar top professional, nationaal en internationaal. Of het nu om DEKRA D1, D2, CCV D1 of CCV D2 gaat. BRUSECO is sinds 2014 marktleider in het verzorgen van de vakopleiding directiechauffeur met een onafhankelijk kwaliteitscertificaat. Dit geeft u een voorsprong in de markt.

Blijf voortaan op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen dit vakgebied en stem mee met interessante onderzoeken.

Meldt u aan als -volger- of LIKE ons op Facebook BRUSECO en blijf ook op de hoogte van het vak directiechauffeur. Of meldt u aan voor de nieuwsbrief van BRUSECO via www.bruseco.com.

BRUSECO B.V.


zaterdag 20 augustus 2016

350 ZZP-directiechauffeurs gezocht

"Wat heb je nou geleerd de afgelopen 26 jaar Paul, als ondernemer?". Die vraag werd afgelopen week aan mij gesteld. En ik vond het lastig om te kiezen wat ik hierop wilde zeggen. Dat zouden diverse leerpunten kunnen zijn. Dat ik soms te snel ga, teveel ideeën heb en dat ik zonder een team niet kan excelleren. Of dat ik teveel van mijn team verwachtte. Terwijl ze druk waren met de operatie kwam ik alweer met nieuwe ideeën...tja... En zo kan ik wel doorgaan. Want de weg van ondernemerschap is hobbelig en gaat door hoge bergen en diepe dalen. Daar moet je dan wel tegen kunnen.

Misschien is er maar 1 antwoord mogelijk: "Ik heb leren omgaan met tegenslagen". Mijn missie is altijd gericht op het ontzorgen van mensen, mensen helpen. In mijn geval heeft deze passie zich geuit in het opleiden en beschikbaar stellen van directiechauffeurs waar ik als student ooit in 1990 mee ben begonnen. Vroeger waren dit mijn studiegenoten, die ik aan een inkomen hielp. Nu zijn het mensen die graag hun passie willen volgen en een nieuwe werkomgeving zoeken. Steeds vaker zijn dit gepassioneerde 30-50 plussers die niet meer in hun oude functie willen of kunnen terugkeren. Of ze hebben bij bedrijven gewerkt die geen bestaansrecht meer hebben. Over tegenslagen gesproken!  Ze willen dan een vak leren waarin ze weer opnieuw hun passie kwijt kunnen. We hebben al veel mensen gelukkig mogen maken met een hele nieuwe toekomst.

Tegelijkertijd ontzorgen wij onze opdrachtgevers. Dit zijn druk bezette mensen die op allerlei niveaus werkzaam kunnen zijn. Bestuurders van grote of middelgrote organisaties, directeuren, eigenaren van bedrijven (ondernemers) of politici. Zij waarderen die chauffeur enorm. Het ontzorgt en schept werktijd. Ze hebben hun intellectuele capaciteiten nodig voor andere zaken. En daarvoor is de achterbank meer geschikt. We ontzorgen dus twee partijen: de chauffeur die een mooi vak uitoefent en de VIP die andere zaken aan zijn hoofd heeft.


Van de andere kant: door tegenslagen ga ik altijd weer op zoek naar verbetering en oplossingen. Dat biedt altijd weer nieuwe concepten, zoals BRUSECO. Samen met mijn team pakken we dit op. Zo creëren we dan nieuwe methoden om opnieuw succes te boeken. We ontwikkelen nieuwe markten, of we schrijven nieuwe opleidingen waardoor onze chauffeurs zich goed kunnen onderscheiden in de arbeidsmarkt. We ontzorgen druk bezette directeuren, ondernemers en board members door gemotiveerde en gepassioneerde directiechauffeurs te leveren. Fulltime of parttime.

Tegelijkertijd wordt het ons eigenlijk onmogelijk gemaakt deze matches te maken. Door de nieuwe wetgeving op het terrein van het arbeidrecht kan een bedrijf als Brussaard eigenlijk niet meer bestaan. De verplichtingen van de werkgever gaan zo ver dat het onverantwoord is om teveel mensen aan het werk te hebben. Contracten worden daarom niet meer verlengd (tegen de zin in van alle partijen). Chauffeurs worden hierdoor gedupeerd en de opdrachtgever ook. Omdat ik als ondernemer dit risico niet kan dragen en mij dit enorm demotiveert gaan we de onderneming anders inrichten. Gedwongen door de overheid.

Ik ben dus nu genoodzaakt om het businessmodel geheel om te gooien. We gaan online en met circa 350 ZZP-ers samenwerken, zodat we met dit sterke en krachtige platform vraag en aanbod prachtig kunnen matchen. Daarnaast blijft Brussaard natuurlijk actief als werving- en selectiespecialist voor fulltime vacatures voor directiechauffeurs. Dit nieuwe initiatief gaat Chauffeur.NL heten.

Chauffeur.NL geeft ZZP-chauffeurs hun eigen landelijke platform waarop ze zichzelf kunnen presenteren. Dit wordt uniek in Nederland. De opdrachtgever kan op deze wijze de eigen chauffeur uitzoeken op basis van de eigen criteria. Daardoor ziet de opdrachtgever ook in welke toegevoegde waarde de chauffeur heeft. Dat kan zij nu niet en straks wel.

We gaan starten met 350 ZZP-chauffeurs. Met of zonder auto... het mag beiden. En we zullen altijd op positie 1 staan van Google. Dat zijn we gewend. Zo geven we de tegenslagen weer een nieuw elan. En ja, ik hoor de kritiek al aanzwellen. En die chauffeurs die geen zzp-er zijn? Wat gebeurt daarmee? Daar gaan we mee door op kleine schaal. Als ondernemer wil ik ook graag mijn passie blijven volgen door chauffeurs aan werk te helpen en mijn opdrachtgevers te ontzorgen. Dat vraagt ook om risico's te beheersen. Nu krijgt de ZZP-er meer ruimte. Met dank aan dit kabinet.

www.Chauffeur.nl wordt de komende periode gelanceerd. We organiseren hiervoor persoonlijke bijeenkomsten. Bent u directiechauffeur en heeft u interesse in meer omzet? Wees dan hartelijk welkom op onze netwerkbijeenkomsten.

Indien u interesse heeft kunt u zich aanmelden bij zzp@chauffeur.nl

Veel succes met de start in het nieuwe seizoen.

Paul Brussaard