Welkom directiechauffeur!

Het vak directiechauffeur is sinds 125 jaar in ontwikkeling. Met de technische vooruitgang van voertuigen, smart phones en internationale opleidingen is het beroep directiechauffeur sterk in beweging.

BRUSECO ondersteunt u in dit vak in al haar facetten. Van basischauffeur naar top professional, nationaal en internationaal. Of het nu om DEKRA D1, D2, CCV D1 of CCV D2 gaat. BRUSECO is sinds 2014 marktleider in het verzorgen van de vakopleiding directiechauffeur met een onafhankelijk kwaliteitscertificaat. Dit geeft u een voorsprong in de markt.

Blijf voortaan op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen dit vakgebied en stem mee met interessante onderzoeken.

Meldt u aan als -volger- of LIKE ons op Facebook BRUSECO en blijf ook op de hoogte van het vak directiechauffeur. Of meldt u aan voor de nieuwsbrief van BRUSECO via www.bruseco.com.

BRUSECO B.V.


woensdag 7 maart 2012

De perfectie zoeken: Audi en Bruseco

Audi, het wereldmerk als ideale werkplek

Bruseco rijdt de komende drie jaar weer Audi A6 3.0 Quattro. Want Audi en Bruseco passen goed bij elkaar. Innovatie en voorsprong door techniek, passen goed bij de twee merken. Ook is de terugkoppeling van Bruseco kandidaten bij de opleiding D1 Directiechauffeur lovend over Audi.

Audi AG is een van 's werelds meest succesvolle autobedrijven en behaalde vorig jaar een recordomzet van 44,1 miljard euro.

Bruseco is marktleider in Duitsland, Nederland en Belgie als het gaat om de erkende CCV D1 en DEKRA D1 opleidingen voor directiechauffeurs. Bruseco is een familiebedrijf en biedt een vertrouwelijke omgeving voor top directiechauffeurs en beursgenoteerde bedrijven die gebruik maken van de werving en selectie van Bruseco op internationaal terrein. Bruseco test directiechauffeurs, houdt deze bij in een eigen Selected Register, en zorgt voor een perfecte match tussen opdrachtgever en directiechauffeur.

Audi vormt het fundament van de verhoogde rijopleidingen bij Bruseco. Hierbij kan Bruseco op de support rekenen waar ook ter wereld. De nieuwste techniek onder de motorkap en de sportieve ingetogen uitstraling past helemaal bij Bruseco. En dat moet natuurlijk Quattro zijn: de hoogste standaard in veiligheid.

Wie was de oprichter van Audi?
Dat was August Horch (1869-1951), een leergierige Duitser die opgroeide als zoon van een smid. Op zijn dertiende kon hij al een fiets met hoog voorwiel aan elkaar smeden. En hij leerde snel meer. Dankzij het gildensysteem waar zijn familie deel van uitmaakte, kreeg August op zijn zestiende de gelegenheid om een trektocht door de wijde wereld te maken. Deze verplichte 'Wanderjahre', leerjaren als rondtrekkend handwerksgezel, steunden op het principe waar je niets nieuws kan leren, mag je ook niet blijven. Na deze nomadenjaren ging Horch naar de technische hogeschool. Een pittige tijd, zo bleek. "Van algebra en geometrie wist ik totaal niets af. Vaak was het alsof ik voor een muur stond", schreef hij in zijn memoires. Horch hield vol en haalde, dankzij een lange brief aan de bekende Karl Benz, na zijn studie meteen een baan bij Daimler binnen.

Maar Horch was, in tegenstelling tot Benz, van de snellere auto's. Daarom bouwde hij op zijn 31ste in een stal maar zijn eigen wagen. Dat bleef niet onopgemerkt, want op een tentoonstelling in 1904 kreeg zijn snelle auto veel aandacht. Door het succes dat hierop in autorally's volgde, kon hij met investeerders in zee. Zijn in 1899 opgerichte bedrijf werd daarom in 1904 omgedoopt tot de naamloze vennootschap Zwickau A. Horch & Cie. Het was een huwelijk dat maar vijf jaar aanhield, want de eigenzinnige Horch kreeg ruzie met zijn geldschieters. 72 uur na zijn vertrek richtte hij naast zijn oude bedrijf al een nieuwe zaak op. Omdat hij bedrijfsmatig geen rechten meer had op zijn achternaam, ging hij op aangeven van een scholier verder met de naam Audi. Het was een woordspeling: waar Talpa in het Latijn 'Mol' betekent, zetten de oude Romeinen 'Horch' om in 'Audi'.

Prestige krijg je in de auto-industrie met het winnen van wedstrijden. Horch had daar een goede hand in. Met drie auto's won hij in 1911 de Alpenfahrt Wenen-Wenen, de moeilijkste wedren van die tijd. In 1912 en 1913 wonnen de Audi's veertien prijzen, inclusief de teamprijs. In 1914 wonnen ze zelfs alles, inclusief de beker voor de beste prestaties in drie opeenvolgende jaren. Tegen die tijd kende iedereen al de naam August Horch en waren de Audi's immens populair.

Ten tweede zette Audi zichzelf niet alleen als snel, maar ook als een vernieuwend merk in de markt. Het bedrijf introduceerde in 1921 een auto met een stuur dat aan de linkerkant gemonteerd is. Deze opstelling domineert nog altijd de autowereld, omdat het beter zicht biedt op tegemoetkomend verkeer. Verder produceerde Audi in 1924 en in 1926 de eerste Duitse zes- en achtcilinder die in grote series werden geproduceerd.

Dat Audi's succes niet van te korte duur bleef, was te danken aan een overname in 1928 door DKW, een in 1904 opgerichte motorfabrikant. De overname was nodig, want de luxewagens van Horch waren lastiger te verkopen in recessietijd. Vanaf midden 1914 konden de Audifabrieken voor vier jaar lang alleen voor de oorlogsindustrie werken en daarna bleef de Duitse economie nog lange tijd in puin liggen. Horch hield het voor gezien en nam een baan aan als auto-expert bij de overheid. Hij zetelde alleen nog in de raad van trustees. DKW's reddingsactie leidde vier jaar later tot een fusie van DKW en Audi met Wanderer en, jawel, Horch. Het betekende voor Horch een hereniging met zijn oude bedrijf en de geboorte van een logo met vier ringen, dat nu nog altijd door Audi wordt gehanteerd.

Hoe staat het er nu voor?

Beter dan ooit tevoren. Audi AG behaalde in 2011 een recordomzet van 44,1 miljard euro, bijna een kwart meer dan het voorgaande jaar. Met een winst van 5,3 miljard euro is het een van de meest winstgevende automerken ter wereld. De groei is vooral te danken aan sterke verkoopcijfers in China, de grootste afzetmarkt van het concern. Audi voorziet dat de operationele winst dit jaar ongeveer hetzelfde zal zijn als in 2011.

Audi had echter net zo dood als het Latijn kunnen zijn. Na de Tweede Wereldoorlog werd namelijk de platgebombardeerde productieplaats van Audi door de Russen ingezet voor de fabricage van de Trabant. Auto Union maakte een doorstart in het West-Duitse Ingolstadt, zonder nog Audi's te produceren. Dat bleef zo tot 1965, het jaar waarin Auto Union voor het eerst sinds de oorlog weer met een viertaktauto op de markt kwam. Reclameboys van die tijd realiseerden zich dat dit de revival van een oud tijdperk was, en verbonden daar weer de oude, sterke naam Audi aan. De wedergeboorte van het merk werd toen een feit.

Het had even goed bij een korte opleving van Audi kunnen blijven, want in 1965 werd Volkswagen de eigenaar van Auto Union. Als het aan dit autobedrijf had gelegen, dan zouden er in de fabriek in Ingolstadt voortaan alleen nog Kevers van de band gerold zijn. De zittende directie werkte in het geheim echter aan een nieuw Audi-model. Toen het in Wolfsburg gevestigde Volkswagen deze Audi 100 te zien kreeg, gaf het toch goedkeuring. Een juiste zet, want deze auto nam een grote vlucht in zowel Europa als Amerika.

Langzaamaan maakten latere modellen van Audi weer een auto die snel en innovatief is. Nu neemt het merk, net als in zijn oude dagen, deel aan allerlei autosportdisciplines. Precies zoals Horch het waarschijnlijk graag gezien had. Het brandstofverbruik wordt fors lager, wat bijdraagt tot de nieuwe trend van groener rijden.
De Bruseco instructievoertuigen voor Slot Zeist


Bruseco maakt, als internationaal opleider voor directiechauffeurs, een bewuste keuze voor dit prachtige automerk. Voor rijopleidingen is Audi het topmodel. En dat gunt Bruseco haar kandidaten maar al te graag.

In Europese onderzoeken is vast komen te staan dat Audi het meest betrouwbare automerk ik. En dat gun je toch iedere directiechauffeur?

Uit onderzoek van Bruseco onder directiechauffeurs blijkt de Audi A8 de meest favoriete auto te zijn, na de Mercedes S klasse.

De vraag aan de directiechauffeur waaraan dit ligt is heel interessant. De directiechauffeur merkt dat de opdrachtgever achterin comfortabeler zit. De vering van de Mercedes S klasse is in de beleving van de CCV D1 en DEKRA D1 directiechauffeur beter voor de gast achterin dan de topmerken Audi en BMW.

De privechauffeur, directiechauffeur vindt echter de sportieve rijstlijl van de Audi voor zichzelf een verrijking. 

Namens de gast achterin moet Audi nog 1 stapje maken. Het ultieme comfort.

Na Mercedes S en Audi A 8 volgt de BMW 7 serie voor de directiechauffeur.

Wat Bruseco betreft behoren alle drie topmerken tot de perfecte werkplek voor CCV D of DEKRA gecertificeerde directiechauffeur. 

Bron: Sprout en Audi en Bruseco