Welkom directiechauffeur!

Het vak directiechauffeur is sinds 125 jaar in ontwikkeling. Met de technische vooruitgang van voertuigen, smart phones en internationale opleidingen is het beroep directiechauffeur sterk in beweging.

BRUSECO ondersteunt u in dit vak in al haar facetten. Van basischauffeur naar top professional, nationaal en internationaal. Of het nu om DEKRA D1, D2, CCV D1 of CCV D2 gaat. BRUSECO is sinds 2014 marktleider in het verzorgen van de vakopleiding directiechauffeur met een onafhankelijk kwaliteitscertificaat. Dit geeft u een voorsprong in de markt.

Blijf voortaan op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen dit vakgebied en stem mee met interessante onderzoeken.

Meldt u aan als -volger- of LIKE ons op Facebook BRUSECO en blijf ook op de hoogte van het vak directiechauffeur. Of meldt u aan voor de nieuwsbrief van BRUSECO via www.bruseco.com.

BRUSECO B.V.


vrijdag 6 mei 2011

Het werkveld van de directiechauffeur…

Het werkterrein voor directiechauffeurs verandert. We zien niet alleen de ´houdbaarheid´ van uw gast in de auto korter worden (directeuren en managers veranderen sneller van baan), maar ook het werkveld van uw gast wordt steeds internationaler. Een goede opleiding in combinatie met een uitstekende service naar de gast op de achterbank (ook al rijdt u al jaren voor dezelfde persoon, hij blijft uw gast) zijn voorwaarden voor succes in het vak. Daarin liggen kansen voor iedere directiechauffeur.

Steeds meer bedrijven vinden Nederland te klein en zoeken naar nieuwe uitdagingen en kansen over de grens. Bij bezoeken aan relaties in het buitenland wordt vaak een beroep gedaan op een chauffeur. In dergelijke gevallen is de directiechauffeur soms enkele dagen van huis. De relatie met uw gast verandert hierdoor. U wordt een vertrouwenspersoon waar onderweg veel mee wordt gedeeld. Vaak eet u onderweg een hapje mee met uw gast. Dat vraagt ook om de inzet van andere kwaliteiten; gespreksvaardigheden, etiquette en flexibiliteit zijn belangrijke voorwaarden voor de uitoefening van ons vak.

Vroeger, toen mijn opa nog chauffeur van de minister was, keek men anders tegen een chauffeur aan. Het hele vak was anders. Het 100.000 stratenboek bestond nog niet en de enige navigatie in de auto bestond uit de kilometerteller. De chauffeur sleutelde vaak zelf aan de auto, wat destijds ook wat makkelijker was dan tegenwoordig. Het was volstrekt onmogelijk dat de chauffeur met de gast samen een vorkje zou prikken. Het verschil in status tussen een chauffeur en zijn gast was immers veel groter. En, hoe warm het ook was, de chauffeur reed in kostuum, mét pet. En dat zonder airco…

De nieuwe tijd leert ons dat de functie van directiechauffeur meegroeit met de gast. Waarden verschuiven steeds meer. De pet blijft in de kast. De nadruk komt te liggen op nieuwe, bredere, vaardigheden. Het zoeken naar de juiste route of een bepaald adres komt vrijwel niet meer voor, dankzij de navigatie. Het motoronderhoud wordt uitbesteed aan de experts van de garage. De airconditioning staat standaard op 20 graden zodat geen van de inzittende last heeft van de onverwacht warme voorjaarszon. Het comfort van de hedendaagse limousines maakt rijden tot een waar genoegen.

Proficiat directiechauffeur! Er ligt een nieuwe uitdaging voor u!
Als directiechauffeur ontwikkelt u zich ook op terreinen die niet alleen met uw rijvaardigheid te maken hebben, maar ook met veiligheid en persoonlijke uitstraling. Tijdens de masterclasses van Bruseco leert u te reanimeren, hoe u kunt ontsnappen uit een auto die in het water is gereden of hoe u geen flater slaat tijdens een etentje in een toprestaurant. Zoekt u het liever over de grens? Met de huidige prachtige navigatiesystemen kunt u uw werkterrein tegenwoordig heel eenvoudig uitbreiden. Bijvoorbeeld naar Berlijn, Brussel, Düsseldorf, Antwerpen of München....het zijn de kernregio´s waar Nederlandse topmannen en vrouwen regelmatig worden rondgereden. Wanneer bent u dr´an?